VS8 Haj Junior 2 (13 år +) - 165

Antal tilmeldte: 16/16 Venteliste: 1 Årgang: 2002-2010 Pris: 447,50 DKK
22/08/2023 - 14/05/2024 Idrætshøjskolen Tirsdag 18:00-19:00 Instruktør: Louise Sunesen

Undervisningstid:

60 min.

Bassin:

Der svømmes i den dybe ende i det store bassin.

Forudsætninger:

At svømmerne kan begå sig frit i den dybe ende uden problemer, uden brug af hjælpemidler, samt kunne svømme rygcrawl, crawl og brystsvømning, samt har kendskab til butterfly.

Holdbeskrivelse:

Der arbejdes videre med de 4 grundelementer: Bevægelse, vejrtrækning, elementskift og balance i vandet, som vil indlæres igennem leg og øvelser. De tekniske detaljer i stilarterne, crawl, rygcrawl, brystsvømning og delfinbevægelse finpudses, samt der er fokus på tekniske detaljer i butterfly. Endvidere vil svømmerne blive introduceret til forskellige boldspil, dykning, livredning og spring.

Målsætning:

• At svømmerne lærer at svømme crawl, brystsvømning og rygcrawl, hvor de i stilarterne lærer måder at  reducere vandmodstand med fokus på at øge fremdriften.
  • At svømmerne rnene lærer at svømme velkoordineret brystsvømning med en glidefase.
  • At svømmerne lærer at koordiner armtag og benspark i butterfly.
  • At svømmerne får kendskab til forskellige boldspil i vand.
  • At svømmerne får gode selvredningsfærdigheder, og et elementært kendskab til redning af sig selv og andre.

Yderligere kommentar:

Svømmerne vil skulle medbringe tøj til en undervisningsgang, for at prøve, hvordan det er at have tøj på i vand. Svømmerene på dette niveau har en højere grad af medbestemmelse på undervisningsindholdet.

Vi forbeholder os ret til at lukke holdet ved for få tilmeldinger.

OBS - opstart uge 34

Pris: 447,50 DKK